23.04.2010, Strasbourg
Odbor strokovnjakov Sveta Evrope za oceno ukrepov proti pranju denarja in financiranju terorizma MONEYVAL je danes objavil poročilo o četrtem ugotovitvenem obisku v Sloveniji. To poročilo povzema glavne ukrepe proti pranju denarja in financiranju terorizma, ki so bili uveljavljeni v Sloveniji v času četrtega ugotovitvenega obiska (oktober 2009) in takoj za tem. Opisuje in analizira te ukrepe in ponuja priporočila, kako okrepiti določene aspekte sistema.
Glavne ugotovitve poročila so:
• Glede tveganja je Slovenija majhna država in ni glavni mednarodni finančni center. Tveganje, da bi bila država uporabljena kot baza za terorizem ali financiranje terorizma, je ocenjeno kot nizko.
• Slovenija je v zadnjih letih uveljavila številne ukrepe za okrepitev AML/CFT režima. Vendar pa ima zelo nizko stopnjo preganjanja pranja denarja in navodil za zasego premoženja. Po mnenju ocenjevalcev to v precejšnji meri spodkopava učinkovitost režima.
• Urad za preprečevanje pranja denarja, ki je določen za finančno obveščevalno enoto v Sloveniji, je dobro strukturiran in profesionalen. Zdi se, da deluje učinkovito in da ima dobre delovne odnose s policijo in drugimi relevantnimi državnimi agencijami.
• Bistveni elementi slovenskega AML/CFT režima so vzpostavljeni v kazenskem zakoniku, ki vključuje kazniva dejanja pranja denarja in financiranja terorizma; Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma; in sektorsko specifične zakone. Zakon je bil dopolnjen junija 2007 in je stopil v veljavo januarja 2008, ko je Slovenija v svojo nacionalno zakonodajo prenesla tretjo EU direktivo o pranju denarja in implementacijsko direktivo, hkrati pa vključila financiranje terorizma v preventivno zakonodajo.
• Obstaja široko stabilna pravna struktura za glavne preventivne standarde. Ni zaznati večjih pomanjkljivosti v ključnih preventivnih standardih. Vendar pa zaskrbljujoči šibki nadzor in pomanjkanje navodil za določene ne-bančne sektorje lahko vplivata na učinkovitost AML/CFT režima.
• Slovenija ima sisteme in procedure, ki omogočajo nacionalno in mendarodno sodelovanje. Zdi se, da ti sistemi dobro delujejo v praksi, čeprav pomanjkanje statistike na določeni področjih pomeni, da je bilo težko oceniiti učinkovitost.
Poročilo je bilo sprejeto na 32. plenarnem zasedanju (Strasbourg, 15.-18. marec 2010). MONEYVAL bo nadaljeval z nadzorom implementacije priporočil prek svoje redne nakdnadne (follow-up) procedure. Od Slovenije se zahteva, da predloži naknadno (follow-up) poročilo MONEYVAL plenumu dve leti po sprejetju tega poročila.
Celotno besedilo poročila
Direktorat Sveta Evrope za komunikacijo
Tel: +33 (0)3 88 41 25 60
Fax:+33 (0)3 88 41 39 11
pressunit@coe.int
www.coe.int